חדשות

חושפים את הערפדים האמיתיים של טרנסילבניה

CCHR טרנסילבניה נמצאת במלחמת מצווה להגן על הילדים והיתומים של רומניה מפני התעללות פסיכיאטרית באמצעות תערוכות, חלוקת חוברות וסמינרים חינוכיים.

ז'ולט בות', דירקטור CCHR טרנסילבניה, מעביר סמינרים של 'שיווק הטירוף' ברחבי האיזור כדי להעלות מודעות להתעללויות בתחום בריאות הנפש.

למבקרים, טרנסילבניה, במרכז רומניה, היא אולי הטריטוריה של הרוזן דרקולה, אבל לרומנים והונגרים רבים היא הבית. איזור היסטורי – "הנוף הימי-ביניימי האחרון באמת באירופה" – שמעוטר בטירות ומצודות מימי הביניים, שהערפדים האמיתיים שבו הם חלק מהמערכת הפסיכיאטרית שלהם שעושה רווחים על חשבון הקהילה, במיוחד ילדים.

כיום, כ-70,000 צעירים חיים תחת טיפולה של המדינה. הם מגיעים מהמורשת של הדיקטטור הרומני ניקולאי צ'אושסקו, שקווי המדיניות שלו גרמו לכך שאלפי ילדים נטושים סבלו מהתעללות והזנחה בבתי יתומים, ולעתים קרובות נשלטו על-ידי תרופות פסיכוטרופיות.

כאשר ז'ולט בות' הפך לדירקטור CCHR טרנסילבניה ב-2013, הוא עשה זאת כדי לעצור את ההתעללויות הפסיכיאטריות האלו והתעללויות אחרות דומות. תחילה, הוא הרכיב קבוצה ודאג לכך שהחוברות של CCHR יתורגמו לראשונה לרומנית. הן נשלחו ל-800 אנשים ספציפיים מהציבור שדרכיהם מצטלבות עם התעללות פסיכיאטרית, מרופאים, דרך עורכי-דין ועד פקידי ממשל ואנשי דת רומנים. השמועה גם יצאה דרך המדיה, כולל ב-Heti Hirdető, העיתון עבור ארץ הסקלרים, האיזור בטרנסילבניה שהוא ברובו הונגרי.

כדי להגיע לרבים יותר, בות' וצוותו ערכו את התערוכה הניידת של CCHR בבית התרבות שבצ'יקסירדה, במחוז הרגיטה, כדי להפגין נגד ועידה פסיכיאטרית מקומית. שם, מתנדבי CCHR עימתו את הפסיכיאטר הראשי של הוועידה עם עובדות ומספרים על התעללויות, כולל 13 מקרי התעללות של טיפול בנזעי חשמל (ECT). ראש בית-החולים הרפואי במחוז הרגיטה, שראה התעללויות כאלה בעצמו, סייר בתערוכה ורצה את הנתונים עבור בית-החולים שלו. מארגן האירוע של לשכת המסחר והתעשייה של מחוז קובסנה סייר וראה את החשיבות של התערוכה ולכן ארגן שהיא תיערך בקובסנה.

כדי להבטיח שאנשי מקצוע יקבלו את המידע האמיתי על תיוג וסימום פסיכיאטריים, בות' החל לערוך סמינרים עם הסרט התיעודי 'שיווק הטירוף', כולל באותו בית-חולים בהרגיטה. בינתיים, הטלוויזיה של ארץ הסקלרים שידרה את הסרט התיעודי לאיזור.

בסופו של דבר, הם הגיעו לאב צ'בה באיטה, שמטפל בכ-3,000 ילדים נטושים ויתומים, דרך המוסד שלו סנט פרנסיס, שהמטה הראשי שלו בדבה, טרנסילבניה, אבל הוא מפעיל 84 בתי יתומים ברחבי רומניה. האב באיטה, שזיהה את הנזק שההתעללות הפסיכיאטרית כבר גרמה ליתומים מאז ימי צ'אושסקו, חתם על מכתב של שיתוף פעולה עם CCHR כדי להגן על הילדים תחת חסותו מפני "החדירה של תרופות פסיכיאטריות וניסויים על ילדים".

הורדות