"האויב הסמוי" האמיתי של הצבא נחשף בשימועים של הסנאט
מחוקקים מתמקדים במתן יתר של תרופות

בנובמבר 2014 מומחים אמרו לסנאטורים של ארה"ב שמתן תרופות פסיכופרמצבטיות הוא הגורם העיקרי לשיעור ההתאבדויות הגבוה אצל יוצאי צבא.

בתגובה לעדות של פנל המומחים, וגם לעדות הכתובה שהוגשה על-ידי 'ועדת האזרחים לזכויות האדם', חברי הוועדה לענייני יוצאי הצבא התמקדו בנושא מתן יתר של תרופות יותר מאשר בכל שימוע אחר בעבר.

הוועדה, שבראשה עמד הסנאטור ברנרד סאנדרס מוורמונט, שמעה מסוזן סלק, אימו של חייל חיל הנחתים, קליי האנט, שהתאבד ב-2011 בגיל 28 לאחר שירות צבאי בעיראק ובאפגניסטן. לאחר שהתלונן על כך שהוא מרגיש מדוכא, רופאים באגף לטיפול בחיילים משוחררים נתנו לו קוקטייל של תרופות פסיכותרופיות ואז הוסיפו עוד ועוד תרופות בכל פעם שהוא דיווח על תופעות שליליות, סיפרה סלק.

קרא עוד >>

התעללות פסיכיאטרית נחשפת
יוצאי צבא דורשים לשים קץ לסימום חיילים

כששיעור ההתאבדויות בקרב יוצאי צבא הוא כמעט פי שלושה מזה של האוכלוסייה הכללית, אנשים שאכפת להם מהחיילים שלנו מחפשים בדחיפות פתרון שיעזור לפתור את המשבר הזה. הפתרון הזה הוא הסרט הדוקומנטרי החושפני של CCHR, 'האויב הסמוי: חשיפת האינטרס הסמוי של הפסיכיאטריה', שחושף את הקשר הישיר בין תרופות פסיכותרופיות ושיעור ההתאבדויות הגבוה בקרב יוצאי צבא, מקרי המוות הפתאומיים והאלימות המתגברת בצבא.

סמל הכומתות הירוקות (משוחרר) האניס לת'הם (משמאל) וקולונל חיל האוויר ג'ון הנקה (משוחרר), יוצאי צבא שפועלים כדי להגן על יוצאי צבא וחיילים מסימום פסיכיאטרי, מקרינים באופן קבוע את הסרט ליוצאי צבא ברחבי המדינה.

"תרופות פסיכיאטריות הופכות את הלוחמה המודרנית להרבה יותר קטלנית עבור החיילים שלנו מכל מלחמה אחרת בעבר", אמר סמל האניס לת'הם, לוחם הכומתות הירוקות של ארה"ב (משוחרר), ששירת בצוות "A" ביחידה המבצעית 'קבוצה מס' 10 של הכוחות המיוחדים'

"במקום ליצור תוכניות שיקום עבור יוצאי הצבא שמכירות בעובדה שהם אנשים נורמליים שעברו התנסות מאוד לא נורמלית, לעתים קרובות יוצאי הצבא שלנו מקבלים מרשמים לתרופות אנטי-פסיכוטיות, סמי הרגעה, ותרופות אנטי-דיכאוניות ונאמר להם להשלים עם מה שקרה ולקחת את עצמם בידיים".

קולונל ג'ון א. הנקה (משוחרר), טייס חיל האוויר בעל עיטורים רבים, קצין דת צבאי ופסיכולוג קליני שהשתתף במחקר של עוזר מזכיר ההגנה של הפנטגון למוכנות לקרב הגנתי אומר:

קרא עוד >>

דרישה למתן דין וחשבון
משפחות הנופלים רוצות תשובות

"אנדרו ייזכר תמיד כתלמיד מצטיין, כצופה נשר, כחייל בחיל הנחתים של ארה"ב, וכבן".
– שירלי ווייט, אימו של אנדרו

רב-טוראי אנדרו ווייט היה חייל מרינס נלהב ובריא בן 23 שחזר מתקופת שירות של תשעה חודשים בעיראק. בדומה לרבים מחבריו לנשק, הוא סבל מהמתחים הנורמליים לכאורה של מלחמה – נדודי שינה, סיוטים ואי-שקט. רב-הטוראי הצעיר פנה למערכת בריאות הנפש הצבאית לקבלת עזרה.

במהלך תקופה של 11 חודשים, רופאים של האגף לטיפול בחיילים משוחררים רשמו לאנדרו קוקטייל של 19 תרופות שונות – כולל נוגדי דיכאון, תרופות אנטי-פסיכוטיות ובנזודיאזפינים (סמי הרגעה). ההתדרדרות הפיזית, המנטלית והרגשית הדאיגה מאוד את משפחתו, ותוך כמה חודשים הם כבר לא זיהו אותו.

אימו של אנדרו, שירלי ווייט, מספרת: "הוא לא היה מסוגל לתפקד. הוא היה זומבי. זה היה כאילו שטיפלנו באדם זקן". כאשר היא ובעלה סטן שאלו את הרופאים של אנדרו לגבי ההשפעות של התרופות, "הם רק אמרו ש-'זה לוקח זמן' (עד שהתרופות ישפיעו)'."

קרא עוד >>

עובדות
תרופות ומוות

2012: יותר חיילים מתו מהתאבדות מאשר בקרב, בקצב של אחד כל יום. מספר ההתאבדויות של יוצאי צבא מגיע ל-22 ביום.

2011-2005: מספר המרשמים הצבאיים לתרופות משנות תודעה שידועות כגורמות להתנהגות אובדנית ולאלימות גדל ב-696%.

2012-2004: המינהל האמריקאי למזון ותרופות קיבל 14,773 דו"חות על תרופות פסיכיאטריות שגורמות להיווצרות מחשבות על רצח, רצח בפועל, מאניה ותוקפנות.



נוירולוג מטיל ספק ב-'מקרי מוות פתאומיים'

פרד באומן ג'וניור, נוירולוג מקליפורניה, הכין רשימה של קרוב ל-400 מקרי מוות חשודים של חיילים ויוצאי צבא, שרבים מהם יוחסו ל-"סיבות טבעיות".

"מה זה לעזאזל 'סיבות טבעיות' אצל בחורים בני 20?" שואל באומן.

המחקר שלו הוביל אותו להאמין כי "סביר להניח שמדובר במקרים פתאומיים של דום לב ללא דופק ומוות מוחי אחרי 5-4 דקות שנגרמו על-ידי קוקטייל של תרופות פסיכיאטריות, במיוחד תרופות אנטי-פסיכוטיות".

קרא עוד >>

משיבים את זכויות האדם לתחום בריאות הנפש

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, CCHR נתמך על-ידי חברויות ותרומות כדי להמשיך במשימתו לשים קץ להפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 170 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות