דרישה למתן דין וחשבון
משפחות הנופלים רוצות תשובות

רב-טוראי אנדרו ווייט היה חייל מרינס נלהב ובריא בן 23 שחזר מתקופת שירות של תשעה חודשים בעיראק. בדומה לרבים מחבריו לנשק, הוא סבל מהמתחים הנורמליים לכאורה של מלחמה – נדודי שינה, סיוטים ואי-שקט. רב-הטוראי הצעיר פנה למערכת בריאות הנפש הצבאית לקבלת עזרה.

"אנדרו ייזכר תמיד כתלמיד מצטיין, כצופה נשר, כחייל בחיל הנחתים של ארה"ב, וכבן".
– שירלי ווייט, אימו של אנדרו

במהלך תקופה של 11 חודשים, רופאים של האגף לטיפול בחיילים משוחררים רשמו לאנדרו קוקטייל של 19 תרופות שונות – כולל נוגדי דיכאון, תרופות אנטי-פסיכוטיות ובנזודיאזפינים (סמי הרגעה). ההתדרדרות הפיזית, המנטלית והרגשית הדאיגה מאוד את משפחתו, ותוך כמה חודשים הם כבר לא זיהו אותו.

אימו של אנדרו, שירלי ווייט, מספרת: "הוא לא היה מסוגל לתפקד. הוא היה זומבי. זה היה כאילו שטיפלנו באדם זקן". כאשר היא ובעלה סטן שאלו את הרופאים של אנדרו לגבי ההשפעות של התרופות, "הם רק אמרו ש-'זה לוקח זמן' (עד שהתרופות ישפיעו)'."

אחת מהתרופות שניתנו לאנדרו היתה התרופה האנטי-פסיכוטית סרוקוול, שנרשמה לו במינון כפול מהמינון המומלץ למישהו שהוא "סכיזופרני" או "פסיכוטי". אנדרו לא סבל מאף אחת מהבעיות האלה ובכל זאת המינון הוגדל בהתמדה – מ-20 מ"ג ל-1,600 מ"ג.

ב-2011, המינהל האמריקאי למזון ותרופות פרסם אזהרות על סרוקוול מאחר שהתרופה "עשויה להיות קשורה לדום לב פתאומי". האזהרה הגיעה מאוחר מדי בשביל אנדרו. הוא מת באופן פתאומי בשנתו בפברואר 2008. חוקר מקרי המוות קבע שמותו היה "תאונה עקב מנת יתר של תרופות". סטן ושירלי ווייט הפכו את מותו הטרגי של בנם למלחמת מצווה למען טיפול חלופי וטוב יותר ליוצאי צבא אחרים. ב-2013, לאחר חודשים של הגשת הצהרות ומסמכים בנוגע לסרוקוול לרשויות הצבא, משפחת ווייט קיבלה מכתב ממטה הפיקוד המרכזי של ארה"ב שהודיע להם כי הם הסירו את סרוקוול מפנקס התרופות "המאושרות". אבל משפחת ווייט ומשפחות של קורבנות אחרים מחדירת התרופות הפסיכיאטריות לצבא עדיין נאבקים לצד CCHR כדי להשיג הבטחה שלא יינתנו יותר מרשמים של סרוקוול ותרופות קטלניות אחרות.



עובדות
תרופות ומוות

2012: יותר חיילים מתו מהתאבדות מאשר בקרב, בקצב של אחד כל יום. מספר ההתאבדויות של יוצאי צבא מגיע ל-22 ביום.

2011-2005: מספר המרשמים הצבאיים לתרופות משנות תודעה שידועות כגורמות להתנהגות אובדנית ולאלימות גדל ב-696%.

2012-2004: המינהל האמריקאי למזון ותרופות קיבל 14,773 דו"חות על תרופות פסיכיאטריות שגורמות להיווצרות מחשבות על רצח, רצח בפועל, מאניה ותוקפנות.



משיבים את זכויות האדם לתחום בריאות הנפש

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, CCHR נתמך על-ידי חברויות ותרומות כדי להמשיך במשימתו לשים קץ להפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 170 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות