בתי אומנה עם סיפורי אימה פסיכיאטריים, איך CCHR גרמניה סגרה אותם

חברי ועדת האזרחים לזכויות האדם בגרמניה ואזרחים זועמים אחרים מוחים נגד הטיפול בבני נוער בגרמניה בבתי האומנה של המדינה.
ועדת האזרחים לזכויות האדם גרמניה, שהיתה עדה למחזור ההרסני של סוכנויות רווחה ובתי אומנה, מתחה ביקורת על הממשלה.

ב-2011, 178 מיליון יורו הושקעו בסוכנויות רווחה לנוער גרמני עבור ה-"הגנה על ילדים", כולל חטיפת ילדים, שהגיעה לשיא כל הזמנים שנתיים מאוחר יותר. 42,100 ילדים נלקחו ממשפחותיהם, כשרבים מהם מועברים לבתי אומנה פסיכיאטריים.

שם, הם לעתים קרובות מוצאים את עצמם כקורבנות של תקיפה מינית, תרפיות אלימות וסימום-יתר חסר בושה. כל זה ממומן על-ידי הסוכנות לרווחת הנוער בגרמניה (YWA) שמציעה בין 1,000 ל-10,000 דולר בחודש לכל ילד בבתי אומנה – ככל שיש יותר "הפרעות נפשיות", כך ניתן יותר כסף, ויותר תרופות משנות חשיבה.

ועדת האזרחים לזכויות האדם גרמניה, שהיתה עדה למחזור ההרסני הזה, מתחה ביקורת על המערכת.

בתחילת 2010, CCHR גרמניה הגישה תלונות רבות לפקידי ממשל בברנדנבורג, המדינה המזרח גרמנית שמקיפה את עיר הבירה של המדינה, בנוגע לתיוג ולסימום הפסיכיאטריים של ילדים בבתי אומנה.

השרה לענייני נוער בברנדנבורג, מרטינה מונץ', מלאת זעם, הורתה מיד על חקירת שלושה מתוך "בתי האסנבורג״ השערורייתיים ביותר, שבהם התנאים היו כל-כך גרועים ששתי נערות נדחפו להתאבדות. אבל שום דבר לא היה יכול להכין את המשרד לענייני נוער לעיסוקים המשפילים שהתגלו: נערות בגיל העשרה אולצו להתפשט עירומות מול צוות פסיכיאטרי, היו "תחת פיקוח" משפיל בשירותים, עברו התעללות מינית, ננעלו במשך חודשים בבידוד, סוממו עד טמטום חושים ונכבלו בכוח, דבר שהוביל לפגיעות החל מחבלות ועד לידיים שבורות.

בהתאם לכך, התובע הכללי פתח 50 תביעות של התעללות נגד צוות והנהלה של המתקנים.

השרה מונץ' סגרה את הבתים ושללה את רישיונם לפעול בפעם הראשונה בתולדות המדינה שבה הממשלה הגרמנית סוגרת בית אומנה. היא אמרה שבתי האסנבורג לעולם לא יפתחו שוב את דלתותיהם, כי הם "חסרי תקנה". זו היתה החלטה שזכתה לתמיכת בית-המשפט האדמיניסטרטיבי העליון של ברלין-ברנדנבורג.

שנה וחצי מאוחר יותר, ארבעה בתי אומנה פסיכיאטריים אחרים הלכו בעקבותיהם, ונסגרו לנוכח דיווחים דומים.

"טובתם של בני הנוער וכבודם עומדים בעדיפות ראשונה", אמרה קריסטין אלהיט, שרה לענייני החברה של מדינת שלזוויג-הולשטיין בצפון גרמניה. "זה חייב להיות המדד של סוכנות הרווחה לנוער במדינה".



נוקטים פעולה
כמה מקרי מוות נוספים יידרשו כדי לעצור את ההלם החשמלי?

CCHR חושפת את הסכנות המתועדות בהלם חשמלי, לרבות מוות, סיבוכים קרדיו-וסקולריים ואובדן זיכרון.

אלפים רבים של אנשים בעלי נזק מוחי מאוחר יותר והמינהל האמריקאי למזון ותרופות (FDA) עדיין לא חקר את המכשיר שבו משתמשים להם חשמלי, שידוע גם בשם טיפול בנזעי חשמל (ECT). במקום זאת, ה-FDA הודיע על תוכניות לסווג אותו מחדש כטיפול בטוח ואפקטיבי, ובכך פותח את הדלת לשימוש הנרחב בו.

בתגובה, CCHR השיקה תשדיר שירות של אזהרה מפני הסכנות המתועדות ב-"טיפולים" בהלם חשמלי, לרבות מוות, סיבוכים קרדיו-וסקולריים ואובדן זיכרון.

CCHR וקבוצות ורופאים מודאגים אחרים טוענים שיוצרי המכשיר צריכים למלא את הצו של ה-FDA מ-1979 לספק ראיות קליניות לגבי הבטיחות והיעילות שלו. נכון להיום, מחקרים קליניים מסוג זה מעולם לא נעשו.

למרות זאת, איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי דוחק עכשיו ב-FDA להוריד מהמכשיר את הסיווג של סיכון לילדים.

בקר באתר cchr.org/ECT כדי ללמוד עוד על מה אתה יכול לעשות כדי לעצור את העיסוק הקטלני הזה.



אנחנו זקוקים לעזרתך

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' סומכת על חברויות ותרומות כדי להוציא לפועל את משימתה לשים קץ להפרות של זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 180 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות