להגן על הדור הבא של רוסיה

נשיאת CCHR רוסיה טטיאנה מלצ'יקובה רואיינה מחוץ לתערוכה החינוכית של פסיכיאטריה: תעשיית המוות.
איך CCHR רוסיה עצרה את הצעת החוק שהיתה יכולה לפרק משפחות ולגרום לסימום יתר עתידי של מדינה.

לאחרונה, בחלק המערבי של מרכז רוסיה, פסיכולוג נכנס לכיתה והורה לתלמידים לצייר תמונה של איש. לאחר מכן הוא זימן את ההורים כדי שיקבלו את ה-"תוצאות". אֵם אחת, שהבן שלה צייר את התמונה "לא נכון", נאלצה להעביר את הילד שלה לכיתה של תלמידים עם מגבלות.

לפסיכולוג שעשה את התכסיס הזה לא היתה כל סמכות חוקית לעשות זאת, אבל הצעת חוק שכמעט עברה באופן בלתי מורגש דרך הפרלמנט היתה מאפשרת לו לעשות בדיוק את זה, ועוד הרבה יותר, אלמלא ועדת האזרחים לזכויות האדם ברוסיה.

הצעת החוק, שנקראה בלשון נקייה "על עזרה פסיכולוגית לאוכלוסייה של הפדרציה הרוסית", הוגשה ביוני 2014 והציעה "טיפול נפשי בחינם" לילדים ברוסיה.

תרגום: לתת פסיכולוגים יד חופשית לסנן ולבחון תלמידי בתי-ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים ללא הסכמת ההורים.

סינונים כאלה מייצרים לאחר מכן הערכות פסיכיאטריות, ש-98% מהן שמות ילד על תרופות שגורמות לנזק מוחי או גרוע מכך. בנוסף, במקרה של החלק המערבי של מרכז רוסיה, הצעת החוק חייבה פסיכיאטרים לחלוק את התיק הפסיכיאטרי ה-"חסוי" של הילד עם גופים לאכיפת החוק.

בהתאם לכך, בהתבסס על ריאיון קצר עם פסיכולוג – ובתשובה לשאלות כמו "האם אתה מרגיש לפעמים עצוב?" – אפשר היה לשלוח ילדים למתקני כליאה, לאשפז אותם במוסדות או להרחיק אותם מביתם וממשפחתם "לטובתם".

CCHR רוסיה לא הסכימה בשום אופן לדבר כזה ומיד החלה לפעול.

"העבודה שלנו עזרה להציל כמה מאות אלפי ילדים מעריכת בדיקות פסיכיאטריות מחייבות ומסימום ילדים".

הצוות עשה את הצעד הראשון שלו: ניתוח חוקי מפורט של הצעת החוק, שנשלח ישירות לחברי הפרלמנט ולמחברי הצעת החוק.

בשלב הבא הם פנו למדיה, והפיצו מאמר ביקורת על הצעת החוק ליותר מ-1,100 נקודות מכירה ברחבי המדינה, כשהם מגיעים לאלפים דרך הסיקור שנבע מכך.

כדי לתגבר את עבודתם עם חינוך נרחב, הקבוצה כיסתה את רוסיה עם דיוור של סרטים תיעודיים של CCHR לבתי-ספר ולמורים. סרט הבחירה היה 'שיווק הטירוף', שחושף את המערכת המרושעת של תיוג וסימום פסיכיאטרי שתומכת בתעשייה הפסיכיאטרית כולה.

נשיאת CCHR רוסיה טטיאנה מלצ'יקובה יצרה לאחר מכן עצומה אונליין שנקראה 'להגן על זכויות ההורים'. העצומה תיארה את ההשלכות ההרסניות של החקיקה והופנתה ליושבת-ראש הוועדה האחראית לבדיקת הצעת החוק. עד מהרה העצומה הפכה לוויראלית, ואספה 1,848 חתימות.

בנוסף, הורים ואזרחים מבוהלים החלו לכתוב מכתבים אישיים לפרלמנט בדרישה לעצור את הצעת החוק בכל מחיר.

הניצחון הראשוני של הקבוצה הגיע באמצע אוקטובר. לאחר קבלת ניתוח החוק ש-CCHR עשו, מנהלת במשרד להגנה על הבריאות כתבה בחזרה שהיא ניצבת לצידם ותציע תיקון להצעת החוק שיגן על הזכויות של משפחות וילדים.

זה היה הראשון מתוך מכתבים רבים, שכל אחד מהם הודה ל-CCHR על עבודתם והביע הסכמה עם ניתוח החוק.

"גלגל הרפורמה הסתובב", אמרה מלצ׳יקובה. "אי אפשר היה לעצור אותו".

המטפורה שלה התאמתה, כי בתוך ארבעה ימים, 14 ממחברי הצעת החוק הסירו את חתימותיהם מהצעת החוק. ב-8 בדצמבר, הצעת החוק מתה.

מלצ׳יקובה מתגאה בניצחון למען הדור הבא ברוסיה. היא רואה בזה יותר מאשר סתם ניצחון חוקי.

"העבודה שלנו עזרה להציל כמה מאות אלפי ילדים מעריכת בדיקות פסיכיאטריות מחייבות ומסימום ילדים".



אנחנו זקוקים לעזרתך

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' סומכת על חברויות ותרומות כדי להוציא לפועל את משימתה לשים קץ להפרות של זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 180 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות