התעללות פסיכיאטרית נחשפת
יוצאי צבא דורשים לשים קץ לסימום חיילים

כששיעור ההתאבדויות בקרב יוצאי צבא הוא כמעט פי שלושה מזה של האוכלוסייה הכללית, אנשים שאכפת להם מהחיילים שלנו מחפשים בדחיפות פתרון שיעזור לפתור את המשבר הזה. הפתרון הזה הוא הסרט הדוקומנטרי החושפני של CCHR, 'האויב הסמוי: חשיפת האינטרס הסמוי של הפסיכיאטריה', שחושף את הקשר הישיר בין תרופות פסיכותרופיות ושיעור ההתאבדויות הגבוה בקרב יוצאי צבא, מקרי המוות הפתאומיים והאלימות המתגברת בצבא.

סמל הכומתות הירוקות (משוחרר) האניס לת'הם (משמאל) וקולונל חיל האוויר ג'ון הנקה (משוחרר), יוצאי צבא שפועלים כדי להגן על יוצאי צבא וחיילים מסימום פסיכיאטרי, מקרינים באופן קבוע את הסרט ליוצאי צבא ברחבי המדינה.

"תרופות פסיכיאטריות הופכות את הלוחמה המודרנית להרבה יותר קטלנית עבור החיילים שלנו מכל מלחמה אחרת בעבר", אמר סמל האניס לת'הם, לוחם הכומתות הירוקות של ארה"ב (משוחרר), ששירת בצוות "A" ביחידה המבצעית 'קבוצה מס' 10 של הכוחות המיוחדים'

"במקום ליצור תוכניות שיקום עבור יוצאי הצבא שמכירות בעובדה שהם אנשים נורמליים שעברו התנסות מאוד לא נורמלית, לעתים קרובות יוצאי הצבא שלנו מקבלים מרשמים לתרופות אנטי-פסיכוטיות, סמי הרגעה, ותרופות אנטי-דיכאוניות ונאמר להם להשלים עם מה שקרה ולקחת את עצמם בידיים".

קולונל ג'ון א. הנקה (משוחרר), טייס חיל האוויר בעל עיטורים רבים, קצין דת צבאי ופסיכולוג קליני שהשתתף במחקר של עוזר מזכיר ההגנה של הפנטגון למוכנות לקרב הגנתי אומר:

"במקום לעזור ליוצאי הצבא להתאושש ממלחמה, הכאב שלהם מוסווה עם תרופות רבות-עוצמה. תרופות אלה, שכוללות משככי כאבים על בסיס אופיום ותרופות פסיכיאטריות משנות תודעה, גורמות להתמכרות ותורמות לשיעור הגבוה של מוות ממנת יתר בקרב מטופלים של האגף לטיפול בחיילים משוחררים, שהוא כמעט כפול מהממוצע הלאומי".

הנקה ולת'הם דיברו בהקרנת הבכורה של הסרט שנערכה בניו-יורק במאי 2014. הם ואחרים המשיכו להשתמש בסרט הדוקומנטרי עם יוצאי צבא בתור כלי חינוכי רב-עוצמה.

כחלק מהקמפיין העולמי של העלאת המודעות להפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטריה, 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' נותנת חסות ל-12 תערוכות נודדות שמשאירות רושם עמוק. התערוכות הניידות, שמבוססות על המוזיאון הקבוע של CCHR במטה הבינלאומי בלוס-אנג'לס, מציגות את ההתעללויות הפסיכיאטריות מהעבר ועד ימינו; חושפות את הקנוניה של תעשיית הפסיכיאטריה עם חברות תרופות; ומתארות את השטף העצום של התרופות הפסיכיאטריות שהפך מיליוני אנשים מכל העולם למכורים לתרופות פסיכותרופיות.

התערוכות הנודדות מסיירות בכל יבשת ומוקמות בתוך או בקרבת מרכזי מחוקקים ובנקודות ציון בולטות אחרות בערים ברחבי ארצות-הברית וצפון ודרום אמריקה, אירופה, דרום-אפריקה, אסיה, אוסטרליה וניו-זילנד. בתערוכות מבקרים אלפי פקידי ממשל, מחוקקים, אנשי מקצוע מתחום הרפואה, פסיכיאטרים ופסיכולוגים, יוצאי צבא ואנשי צבא.



נוירולוג מטיל ספק ב-'מקרי מוות פתאומיים'

פרד באומן ג'וניור, נוירולוג מקליפורניה, הכין רשימה של קרוב ל-400 מקרי מוות חשודים של חיילים ויוצאי צבא, שרבים מהם יוחסו ל-"סיבות טבעיות".

"מה זה לעזאזל 'סיבות טבעיות' אצל בחורים בני 20?" שואל באומן.

המחקר שלו הוביל אותו להאמין כי "סביר להניח שמדובר במקרים פתאומיים של דום לב ללא דופק ומוות מוחי אחרי 5-4 דקות שנגרמו על-ידי קוקטייל של תרופות פסיכיאטריות, במיוחד תרופות אנטי-פסיכוטיות".

הוא מצא פקטורים זהים במקרים של אנדרו ווייט ושלושה יוצאי צבא אחרים ממערב וירג'יניה, כולם בשנות ה-20 לחייהם, שמתו בשנתם בתחילת 2008: "כולם אובחנו בתור סובלים מ-PTSD – אבחון פסיכולוגי, לא מחלה (אי-תקינות פיזית) של המוח; כולם לקחו את אותו קוקטייל תרופות שנרשם להם, סרוקוול (אנטי-פסיכוטי), פקסיל (אנטי-דכאוני) וקלונופין (בנזודיאזפין); וכולם נראו 'רגיל' כשהם הלכו לישון".

ביחד עם רופאים אחרים ועם CCHR, ד"ר באומן פרסם אזהרה דחופה: "אני קורא לצבא להטיל איסור מיידי על כל התרופות האנטי-פסיכוטיות והאנטי-דיכאוניות עד להבהרה מלאה וציבורית של ההיקף והגורמים של המגפה הזאת של מקרי מוות מדום לב פתאומי".



משיבים את זכויות האדם לתחום בריאות הנפש

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, CCHR נתמך על-ידי חברויות ותרומות כדי להמשיך במשימתו לשים קץ להפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 170 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות