"האויב הסמוי" האמיתי של הצבא נחשף בשימועים של הסנאט
מחוקקים מתמקדים במתן יתר של תרופות

בנובמבר 2014 מומחים אמרו לסנאטורים של ארה"ב שמתן תרופות פסיכופרמצבטיות הוא הגורם העיקרי לשיעור ההתאבדויות הגבוה אצל יוצאי צבא.

בתגובה לעדות של פנל המומחים, וגם לעדות הכתובה שהוגשה על-ידי 'ועדת האזרחים לזכויות האדם', חברי הוועדה לענייני יוצאי הצבא התמקדו בנושא מתן יתר של תרופות יותר מאשר בכל שימוע אחר בעבר.

הוועדה, שבראשה עמד הסנאטור ברנרד סאנדרס מוורמונט, שמעה מסוזן סלק, אימו של חייל חיל הנחתים, קליי האנט, שהתאבד ב-2011 בגיל 28 לאחר שירות צבאי בעיראק ובאפגניסטן. לאחר שהתלונן על כך שהוא מרגיש מדוכא, רופאים באגף לטיפול בחיילים משוחררים נתנו לו קוקטייל של תרופות פסיכותרופיות ואז הוסיפו עוד ועוד תרופות בכל פעם שהוא דיווח על תופעות שליליות, סיפרה סלק.

נציגת CCHR לינדה לגמן (משמאל) וסוזן סלק לאחר העדות של סלק על התאבדות בנה, חייל חיל הנחתים, בזמן שהיה על קוקטייל של תרופות פסיכותרופיות.

סלק אמרה שבנה אמר יותר מפעם אחת "אני שפן ניסיונות של תרופות. הם ייתנו לי תרופה אחת, יהיו לי תופעות לוואי, ואז הם ייתנו לי משהו אחר". הסוף היה התאבדותו הטרגית של האנט.

עדים נוספים כללו את אימו של קורבן התאבדות נוסף, חייל חיל נחתים משוחרר, נציג מפרוייקט הלוחם הפצוע, ואת המנהל של הצוות אדום, לבן וכחול. שני הארגונים שתומכים ביוצאי צבא התמקדו יחדיו בחלופות לתרופות פסיכותרופיות שניתנות ליוצאי צבא.

סנטור ג'ון מקקיין מאריזונה פתח את השימוע של נובמבר ואמר, "מחלקת ההגנה תיעדה כמעט 2,000 מקרי התאבדות החל מ-2001 ועד 2009 והיום הצבא מדווח על יותר מ-140 במהלך 2010. למרות שחיל האוויר והצי התנסו בעבר בשיעור התאבדות גבוה יותר מזה המדווח כיום, השיעור בצבא ובחיל הנחתים הוא הגבוה ביותר בהיסטוריה שלהם. מדובר באבדות בנפש שהאומה שלנו לא יכולה לקבל, ושכוחות הצבא שלנו חייבים לעבוד כדי למנוע, גם אצל חיילים מוצבים וגם אצל אלה שלא מוצבים".

באתר Military Suicide Report (דיווח על התאבדויות בצבא) נאמר כי הסטטיסטיקות האמיתיות הן גרועות הרבה יותר ממה שמדווח על-ידי הצבא: "מאז ה-11.9, מעל 100,000 יוצאי צבא אמריקאים מתו כתוצאה מהתאבדות, לפי הנתונים מהאגף לטיפול בחיילים משוחררים (VA) וגם מהמרכז לבקרת מחלות (CDC). לפי CDC,‏ 20 אחוזים מכלל ההתאבדויות באמריקה הם של יוצאי צבא. זה עצוב שאף עיתון, תחנת טלוויזיה או מקור חדשותי אחר לא יבטאו את המילים '100,000 יוצאי צבא מתו כתוצאה מהתאבדות מאז ה-11.9'."

מוקדם יותר ב-2014, 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' הציגה הקרנה מיוחדת בגבעת הקפיטול של הסרט הדוקומנטרי 'האויב הסמוי: חשיפת האינטרס הסמוי של הפסיכיאטריה', כדי לתדרך מקבלי החלטות על הקשר בין תרופות להתאבדויות. יותר מ-60 עוזרים וצוות של בית הנבחרים, עובדי מערכת בריאות הנפש ואנשי מקצוע אחרים שקשורים לוועדה לענייני יוצאי הצבא של בית הנבחרים צפו בסרט הדוקומנטרי שחושף מתן מרשמים משולח רסן של תרופות פסיכיאטריות לאנשי צבא פעילים וליוצאי צבא. חברי הפנל כללו נציג של 'ועדת האזרחים הבינלאומית לזכויות האדם'; אריק ס. מונטלבו, עו"ד, רב סרן בדימוס של חיל הנחתים ופרקליט צבאי ראשי ששירת במשך 21 שנים כתובע הצבאי וכפרקליט הגנה; ד"ר ג'וזף טרנטולו, פסיכיאטר וחבר ב-'אגודה הבינלאומית לפסיכולוגיה ופסיכיאטריה אתיות'; וסטאן ושירלי ווייט, הוריו של רב-טוראי מחיל הנחתים אנדרו ווייט, שמת בשנתו מדום לב פתאומי בתקופה בה לקח קוקטייל של תרופות פסיכיאטריות לפי מרשם. (ראה "משפחות הנופלים רוצות תשובות")

תערוכת תעשיית המוות
CCHR פתחה את תערוכת המולטימדיה הנודדת הידועה שלה במינכן, גרמניה, כשהיא חושפת את הסכנות של הפרות זכויות האדם על-ידי פסיכיאטריה.

דו"ח הפנטגון ממרץ 2013 תיעד שיותר חיילים פעילים מתו מהתאבדות מאשר מפצעי קרב – בקצב של אחד ביום. יוצאי צבא מתאבדים בקצב של אחד כל 65 דקות. מ-2005 ועד 2011, מספר המרשמים הצבאיים לתרופות משנות תודעה שידועות כגורמות להתנהגות אובדנית ולאלימות גדל ב-696%.

הדובר של CCHR אמר ש-"הצמיחה מרקיעת השחקים הזאת התרחשה בזמן שבו מערכת קבלת הדו"חות על ההשפעות המזיקות של תרופות של 'מינהל המזון והתרופות', קיבלה 14,773 דו"חות על תרופות פסיכיאטריות שגורמות למחשבות אובדניות, רצח, מאניה ותוקפנות".

ד"ר טרנטולו העיר על העלייה האחרונה במספר מקרי המוות מדום לב פתאומי: "ידענו ב-1958 שהיו מקרי מוות מדום לב פתאומי מתרופות נוירולפטיות – זהו השם הנכון לתרופות שנקראות 'אנטי-פסיכוטיות' מכיוון ש-'נוירולפטי' פירושו 'משתלט על המוח'. אלה תרופות מאוד מסוכנות".

"צריך לתת עזרה מיידית לכל יוצא צבא ולכל איש צבא המבקש עזרה, אבל לא על-ידי פסיכיאטר", אמר טרנטולו. "אני חושב שחבריו לנשק צריכים להיפגש איתו באופן אנונימי. מהו אחד העקרונות העיקריים בצבא? אתה עוזר לחברים שלך".

הסרט הדוקומנטרי 'האויב הסמוי: חשיפת האינטרס הסמוי של הפסיכיאטריה' הוקרן בגבעת הקפיטול לעוזרים ולצוות שקשורים לוועדות לענייני יוצאי צבא של בית הנבחרים והסנאט.


עובדות
תרופות ומוות

2012: יותר חיילים מתו מהתאבדות מאשר בקרב, בקצב של אחד כל יום. מספר ההתאבדויות של יוצאי צבא מגיע ל-22 ביום.

2011-2005: מספר המרשמים הצבאיים לתרופות משנות תודעה שידועות כגורמות להתנהגות אובדנית ולאלימות גדל ב-696%.

2012-2004: המינהל האמריקאי למזון ותרופות קיבל 14,773 דו"חות על תרופות פסיכיאטריות שגורמות להיווצרות מחשבות על רצח, רצח בפועל, מאניה ותוקפנות.



משיבים את זכויות האדם לתחום בריאות הנפש

בתור כלב השמירה על תחום בריאות הנפש וארגון ללא מטרות רווח, CCHR נתמך על-ידי חברויות ותרומות כדי להמשיך במשימתו לשים קץ להפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם של רפורמה בתחום בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 170 חוקים להגנה על אזרחים מעיסוקים מזיקים בתחום בריאות הנפש.

הורדות